Oldalak

2010. január 17., vasárnap

Almas - mandarinos szelet


Az alabbi muffin receptet valtoztattam egy kicsit at, sajnos nem tudom kitol van a recept, nagyon regen jegyeztem le valahonnan a netrol. Nekem 5 almam volt es 2 mandarinom, amiket surgosen felkellett hasznalnom, mielott elromlanak. Mindig felvasarolok gyumolcsbol, aztan nem eszem meg es mivel vetek lenne kidobni, igy valamilyen modon hasznositani kell. Na ez most is igy tortent. Tobb massza lett, mint amennyi egyszerre belefert volna a muffin formakba, igy kerek szilikon formaban sutottem meg.

Ezt a receptet hasznaltam alapul:

3 db nagy, savanyú almát tetszõleges darabokra vágunk vagy reszelünk. (Ha nagyon leves, kicsit ki kell csavarni.) Az almához teszünk 250 gramm lisztet, fél csomag sütõport, 2 mokkáskanál fahéjat.
2 tojást habosra keverünk 130 gramm cukorral, fél dl olajjal vagy ugyanennyi lehûtött, olvasztott margarinnal.
Elegyítjük a két tál tartalmát nagy, keverõ mozdulatokkal, majd kitöltögetjük a formákba, végül 20 percig sütjük 200 fokon.

Nekem tul szaraznak es kemenynek sikerult ez a massza, igy 1 dl olajat hasznaltam, higitottam annyi tejjel, hogy jol kavarhato de nem hig masszat kapjak. Duplaztam a fahajat is, cukrot is adtam meg hozza, az en izlesemnek nem volt a recept szerint eleg edes. Amikor belesimitottam a formaba meg megszortam cukorral, ami szepen rakaramellizalodott, amire megsult a suti. 180 fokon, 45 percig sutottem.


2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta!!! Csak kapkodom a fejem, micsoda változások, de nagyon szép lett így az oldalad!!:)

    VálaszTörlés
  2. Koszonom a latogatast es az elismero szavakat! :)) Mar ideje volt nalam is egy kis valtozasnak.
    Orulok, hogy tetszik. :)

    VálaszTörlés