Oldalak

2010. január 16., szombat

Sos perec - sos rud - sonkas kifli

Valami sosra vagytam, gondoltam keresek a neten valami jo receptet, de a netem lepattant, igy turelem es net hianyaban "ami van itthon"-bol hozzafogtam alkotni. :))
Sikerult olyan finom, poronyo pereceket, rudakat es kifliket gyartanom, hogy az elso rend perecbol alig maradt, amire a kovetkezo tepsivel megsult. :))



Jojjon akkor a recept:

Hozzavalok:

25 - 30 dkg liszt (ez a mennyiseg merleg hianyaban csak hozzavetoleges)
2 evokanal vaj
1 evokanal zsir
1/2 dl olaj
1 tojas + 1 tojas a lekeneshez
citromle vagy ecet
1 teaskanal so
2 marek cornflakes
5 dkg instant burgonyapure por
250 gr joghurt + tej
1 mokkaskanal cukor
reszelt sajt
sutopor
napraforgo mag
darabolt mogyoro
sonka


A lisztet egy talba szitaltam, hozzaadtam a sot, a szetmorzsolt cornflakes-t, a burgonyaport, cukrot es a sutoport. Jol osszekevertem, hozzaadtam a vajat, zsirt, olajat, tojast, citromlevet, a joghurtot es annyi tejet, amennyivel eppen csak kioblitettem a joghurtos poharat, kb. 1/2 dl. Konnyu, lagy, de nem ragacsos tesztat gyurtam, 4 fele vagtam, es cipokat formaztam, 3-at a hutobe tettem, egyet kinyujtottam fel cm vastagra es perecvagoval kiszurtam. Lekentem a felvert tojassal, megszortam napraforgo maggal es 175 fokra elomelegitett sutobe toltam 10 percre.
A masodik cipoval ugyanigy jartam el.

A harmadik cipot kinyujtottam, lekentem tojassal, megszortam reszelt sajttal es napraforgo maggal, majd derelye vagoval rudakat vagtam. Ez is ment ujabb 10 percre a sutobe.


A negyedik cipobol kerek lapot nyujtottam, 8 szeletre vagtam, minden szeletre fektettem egy szelet sonkat, megszortam reszelt sajttal es felturtem "majdnem" kifli formara. Azert majdnem, mert en kiflinek nem neveznem, de megfelelobb nev hianyaban kiflinek szolitom oket. :)) Lekentem a felvert tojassal es sutobe toltam, kb 15 percre. Felidoben kivettem es a megmaradt tojassal meg lekentem, megszortam a darabolt mogyoroval es visszatoltam a sutobe amig szep aranysargara sultek. Sorkorcsolyanak is megallja a helyet.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszták lettek, gyorsan vettem is belőle egy pár darabot!!:)

    VálaszTörlés
  2. Koszi a dicseretet es a latogatast! :)

    VálaszTörlés