Oldalak

2010. január 23., szombat

Korcsolya...sor melle :)))

Megfogadtam, hogy visszafogom magam es egy idore nyugdijazok mindent amiben es amibol sutit lehet kesziteni, de ha eljon a hetvege, megszallott modon azon jar az agyam, hogy na mit is sussek? Nem is annyira a vegeredmeny a lenyeg, hanem maga a folyamat, amig keszul, es minel pepecselosebb, annal jobban elvezem csinalni. :)) Csak azok a franya + kilok ne lennenek! Na talan jovo heten sikerul visszafognom magam. :)))



Hozzavalok:


40 dkg liszt
20 dkg vaj
1 tojas + 1 a lekeneshez
1 cs. szaritott eleszto
tej
cukor
so
reszelt sajt
magvak (napraforgo, tokmag vagy ami eppen van otthon)


A lisztet egy talba szitaltam, a kozepebe melyedest vajtam, beletettem az elesztot, cukrot es tejet. Osszekavartam es szobahomersekleten hagytam, hogy az eleszto felfusson. Amikor ez megtortent, hozza tettem a tojast, sot, a vajat, 1 dl hideg vizet es jol kidolgoztam a tesztat. Addig kell dagasztani, amig az edeny falatol elvalik a teszta. En a tesztat 3 fele osztottam, mert nincs olyan nagy edenyem, amiben elfert volna keles utan. (Meg mindig sok a hianyossag a konyhamban, de dolgozok rajta:)))) Duplajara kelesztettem, kinyujtottam teglalap alakura, lekentem olvasztott vajjal, felturtem, mint a bejglit es hagytam pihenni 15 percet, letakarva.
Ujbol kinyujtottam es kulonbozo formakkal kiszaggattam, rudakat vagtam, de ez mindenkinek a fantaziajara van bizva. Lekentem a felvert tojassal, megszortam magvakkal es reszelt sajttal. Volt amelyikre meg frissen orolt borsot is tettem. Sutopapirral belelt tepsibe sorakoztattam es 200 fokra elomelegitett sutoben 15 perc alatt szep aranyszinure sutottem. Nalam sor hianyaban, limonadeval is jol sikult a jegen:))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése