Oldalak

2010. február 10., szerda

Kukoricadaras kokuszos szelet

Kivetelesen most mertem mindent, mert a reci sajat talalmany vagy inkabb kiserletezes es ugy gondoltam, ha jol sikerul, akkor maskor is tudjam elkesziteni. Na nem merleggel merocskeztem, hanem egy 250 gr-os ricottas pohar (a kepen) volt a segitsegem.

Hozzavalok:

1 pohar kukoricadara
1 doboz kokusztej (400 ml)
5 tojas
1/2 pohar liszt
1 pohar cukor
1 teaskanal sutopor
1/2 teaskanal szodapor
10 dkg aztatott mazsola
1 kaveskanal ecet vagy citromle
1/2 pohar kokuszreszelek
1/2 citrom reszelt heja
csipet so
5 evokanal olaj

A kukoricadarat elkevertem a kokusztejjel es felre tettem, hogy a dara megduzzadjon. Kb. 30 perc, de lehet akar 1 ora is. A mazsolat is beaztattam annyi kokusztejben, amennyi eppen ellepte. Amikor a dara megduzzadt, az aztatott mazsolat belekevertem, es a tobbi hozzavalokat is egyenkent hozzaadtam, jol kikevertem. Kozben a sutot elomelegitettem 180 fokra. Egy kerek szilikon formaba ontottem a masszat es 40 percre a sutobe tessekeltem.
Hagytam kihulni, majd porcukorral gazdagon megszortam. Isteni finomra sikerult, de hianyoltam melleje egy kicsi savanykas lekvart, ami most sajnos nekem nem volt.

Kovetkezo alkalommal, a tojasokat szetvalasztom, a sargakat belekeverem a daras masszaba, a feherjeket a cukorral kemenyre verem es a vegen forgatom bele. Nagyon picit morzsalodik, talan a habtol majd jobban osszeall.



2 megjegyzés:

  1. Én kicsit morzsolódva is bevállalnák belőle egy szeletett!!! A lekvárt meg vinném hozzá, mindkettőnknek.:)

    VálaszTörlés
  2. Ha sietsz, meg jut belole es johet a lekvar is:)

    VálaszTörlés